PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Poctivě číhám, až se objeví první filmy, co si vezmou do hledáčku současnou celosvětovou situaci kolem nákazy koronavirem. A už nám tu létají první vlaštovky. Od romantických komedií, jakou je například film LOCKDOWN, až po akční dystopické thrillery. A to je právě případ SONGBIRD. V první řadě musím říci, že mě fascinoval skvělý námět a úvod do filmového světa. Je rok 2024, covid mezitím několikrát zmutoval, stal se nakažlivějším a mnohem smrtelnějším. Nemocnice už dávno nestíhají a většina lidí zemřela na následky pandemie. LA je opuštěné město, ve kterém jsou ostrůvky izolovaných lidí, mezi nimiž se pohybují kurýři. Imunní kurýři. Ano, existuje pár šťastlivců, kteří jsou vůči viru imunní. Není zároveň vysvětlováno jak nebo proč se už dávno neřeší vakcína. Budiž. Taková jsou prostě pravidla světa, v němž se SONGBIRD odehrává.
Hlavním hrdinou je právě kurýr. Mladík, který v době předkovidové studoval práva a teď na kole nebo motorce brázdí město a povětšinou převáží zakázky pro své klienty. Se svojí přítelkyní se už mnoho měsíců neviděl, protože ona imunní není. Je zavřena se svojí matkou v bytě na předměstí. Až sem to stále ještě vypadalo jako kulisy pro interesantně vypadající film, u kterého mě zajímalo mnoho aspektů umělcky zobrazovaného světa. Jak asi funguje ekonomika? Čím si lidé vydělávají? Jak funguje stát? Co se děje s nemocnými? Otázky, jež mi v hlavě naskakovaly v prvních minutách filmu, šponovaly moji pozornost stále výš.
Bohužel, na tyto otázky však film neodpovídá. A pokud náhodou odpovídá, tak jsou odpovědi tak blbé, že bych je rád neznal. Skvěle načrtnutý svět tak bourá příběh, ve kterém se postavy začínají chovat naprosto nelogicky. Byť by měly žít dlouhé a dlouhé měsíce ve velmi tvrdém lockdownu, kdy nikdo nesmí nikam, tak stále nemají nejmenší povědomí o tom, jak se chovat, když je někdo nemocný.
Nejvíce zklamání asi přináší nahlédnutí do toho, jak zoufale nepravděpodobně si scénáristé SONGBIRD představují, že bude svět fungovat a jak se budou lidé chovat. Tady to prostě šustí papírem. To, že se postavy chovají hloupě, je snad ještě možné odpustit. Ale to, že jim v druhé části filmu mám problém uvěřit jakékoliv chování, už ne. To zamrzí o to víc, že tu hrají poměrně zvučná jména jako je Peter Stormare nebo Demi Moore. Film nakonec naprosto selhává ve scénáři a režijním vedení. Ale co asi chtít po tvůrcích, co mají na svém vrubu hlavně béčkové horory. Skvělý námět, který vlivem hloupě napsaného a odfláknutého scénáře rychle zmutoval ve slátaninu. Škoda.
Skvělý námět, který vlivem hloupě napsaného a odfláknutého scénáře rychle zmutoval ve slátaninu. Škoda.
4,5 / 10
USA, 2020, 84 min
Režie: Adam Mason
Scénář: Simon Boyes, Adam Mason
Kamera: Jacques Jouffret
Hudba: Lorne Balfe
Hrají: Demi Moore, Peter Stormare, Paul Walter Hauser, Craig Robinson, Alexandra Daddario, Bradley Whitford, Sofia Carson, Jenna Ortega, K.J. Apa, Lia McHugh, Michole Briana White, Jamie McBride, Ben Scott, Tim Mikulecky, Ian Duncan
Producenti: Michael Bay, Andrew Sugerman, Jason Clark, Michael K… (více)
Střih: Geoffrey O'Brien
Scénografie: Jennifer Spence
Kostýmy: Lisa Norcia
MInule jsem zase kecal. Tohle je totiž další dokonalá deska tohoto úžasného tělesa. Radost tohle poslouchat. Už zas.
Trochu prog rock/metalová exhibice. Toho tydlikání a hračičkování je místy opravdu hodně. Ale tito Švédové umí i příjemné melodie a přirozeně plynoucí pasáže, takže jim to předvádění odpustím. Ostatně, když na to mají, tak proč se trochu nepředvést, že?
Žijeme ve zlatých časech českého thrash metalu! Takové období hojnosti prostě nepamatujeme. Kapely na nás chrlí v horším případě dobré, v tom lepším (i v tomto) desky výborné a my si čvachtáme jako ten pověstný manža. Více v recenzi, teď si třepu palicí.
Švédské duo se na svém dalším albu ještě více vzdálilo postrockovým kořenům a dá se tedy tvrdit, že jejich hudba odplavala do specifické formy indie rocku, který se opírá o robustní kostru shoegaze. Opět slušné album.
Další švédský power metal, kterému vlastně nelze nic vytknout. Dobří zkušení muzikanti, kvalitní produkce a chytlavé melodie. Komponování dle osvědčeného mustru, přesto to dokáže zabavit. Dám tomu ještě pár poslechů a poté zapomenu, že to kdy existovalo.
Nepřístupná a temná blackmetalová deska, která spolu s disonantní nervozitou nabízí i death/doomové nálady. Dostat se tomu pod kůži není snadné, ale odměnou je lavina emocí. Střídmá stopáž navíc ukončí ta "muka" dříve, než by to člověku urvalo hlavu.
Sofistikovaně maluje, točí vtipné filmy, v MORTAL CABINET zanechal výraznou stopu, ze Slavíka ho vyhodili, páč jeho světem je hardcore rap. A je z Rumburku, což leccos vysvětluje! Když šel pro talent, Marty si nabral hrstě. Zase ho ukázal, zpíčenec jeden.